1. DAIHATSU CHARADE G10:

   Projektanci i inżynierowie z koncernu Daihatsu w roku 1977 rozpoczęli nową erę w historii marki. Wtedy to ukazał się na rynku pierwszy model Charadki, a był to model g10. Charadka od początku swego istnienia miała być samochodem miejskim (małym, którym łatwo się zmieścić w każdy niemal zakamarek wielkich matropolii), a przy tym dynamicznym i dającym dużo satysfakcji z jazdy. Inżynierom z Daihatsu udało się te 2 rzeczy idealnie połączyć i od samego początku, aż do ostatniej Charadki, która zeszła z lini produkcyjnej to założenie było kontynuowane. A pierwsza g10 wyglądała dokładnie tak:

Charada g10 wyposażona była w silnik o pojemności 986 cm3 i mocy 52 KM, a podstawowe dane techniczne umieszczone są w tabelce:

Silnik 3 cylindrowy
Poj. Skokowa [cm3] 986ccm
Moc [kW] 38
Moc [kM] 52
Przy [obr/min] 5600
Moment obrotowy [Nm] 74,5 przy 3200obr/min
Wymiary dł./szer./wys. [mm] 3490x3510x3575
Masa [kg] 710/1040


Daihatsu Chrarade g10 pojawiało się na rynku, aż do roku 1983 z praktycznie nie zmienianym silnikiem (mimo, że występowały też modele usportowione), zmieniał się natomiast wygląd zewnętrzny auta. Można powiedzieć, że auto wychodziło w 2 seriach. 1 seria, były to wszystkie modele g10 z okrągłymi lampami, 2 seria to te g10 mające już kwadratowe lampy.:

Charada g10 z 1979:

Charada g10 z 1979:

C.D.N.